Frakt og retur

Trenger du hjelp med retur/bytte, send oss en mail på espen@fuglehundfolk.no så hjelper vi deg videre.

RETUR
Returlappen kan klistres på pakken og sendes til oss omkostningsfritt. Husk at du får en innleveringskvittering på din retur, dette er viktig hvis pakken blir borte! Du kan følge med på sporingen av din retur for å se når vi mottar den. Normal behandlingstid av retur er 5 virkedager etter mottak av pakken. I perioder med stor pågang kan behandlingstiden bli lenger. For reklamasjon vil behandlingstid variere da hver sak er unik og vil løses i samsvar med leverandøren.

BYTTE
Velger du å bytte varen i størrelse eller farge kan vi gjøre dette enkelt. Bytte av størrelse eller farge gjør vi til samme pris som opprinnelig bestilling slik at det ikke blir noe nytt betalingsdokument. Dersom du har bestilt med faktura fra Klarna ber vi deg om å betale den fakturaen du alt har mottatt da ingen ny vil bli utstedt. Om ønsket størrelse ikke er tilgjengelig blir du refundert for varen om ikke annet er spesifisert i kommentarfeltet på returlappen.

REKLAMASJON
Har du vært så uheldig at noe er galt med varen du kjøpte av Fuglehundfolk.no ber vi deg ta kontakt med oss.  Henvendelser vedrørende reklamasjon be om å sendes skriftlig til vårt kundesenter. Send oss en e-post med ordrenummer, bilder eller videoer dersom du har det, samt årsak for reklamasjon. Hvis vi ber om varen i retur, må denne være i nyvasket skikk. Dette gjelder da først og fremst bekledning. Du vil få en transportlapp av oss. Vi vil løse saken i samarbeid med vår leverandør og behandlingstid vil variere fra sak til sak avhengig av leverandør og hva som er feil. Vi vil naturlig prøve å løse saken så raskt som mulig, men normalt kan en reklamasjon ta 2 - 3 uker behandlingstid avhengig av hvordan saken løses. Du vil motta et saksnummer for din reklamasjon og bli løpende informert om framgangen.

REFUNDERING
Velger du å bli refundert for din retur vil vi tilbakebetale penger til betalingsmetoden valgt ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode: for kortbetaling er det normalt 3-5 virkedager, for Klarna er det normalt 5-15 dager. Merk at tiden gjelder fra returen har blitt behandlet.

FEILSENDING
Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne korrekt vare så fort som mulig. Den feilsendte varen sender du enkelt i retur og merker returen med feilsending.

ANGRERETT
Om du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er "Angrerettloven" som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt.

For at angreretten skal være gjeldene, må du gjøre en aktiv handling. Dette betyr i praksis at du ikke er påkrevd å løse ut sendingen ved for eksempel ordre som er sendt i postoppkrav, men du må selv be transportøren sende varen i retur til oss og du må selv betale returkostnadene. Hvis pakker kommer i retur til oss fordi du ikke henter den eller utfører en aktiv handling (ref punkt over) vil du bli ilagt et gebyr på kr. 500,- + frakt og returfrakt. Dette faktureres deg separat.